• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån med mina förutsättningar

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Sök hos förmedlare.

Sedan kan du även ringa Nordax och förhandla. Dom kan använda samma UC ( om dom tagit en ) vid din ansökan via förmedlare.
 

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Ok, även fast de sa att jag skulle ringa de direkt?
de kanske bli sura för att jag gått via förmedlare och inte vill hjälpa då..??
 

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Via förmedlare är det kanske större chans att få erbjudande?
Ja så tänker jag också, men iom att Nordax tyckte jag skulle söka hos de direkt så blev jag osäker..

Om jag söker via förmedlare, är det någon som föredrar Zmarta framför Lendo?
Och varför i sånt fall?
Tänkte samla så mkt som möjligt så tänker söka på 350’
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Ok, även fast de sa att jag skulle ringa de direkt?
de kanske bli sura för att jag gått via förmedlare och inte vill hjälpa då..??
Klart dom säger det. Dom vill att du ska ha ditt lån hos dom.
Allt handlar om sälj sälj sälj för Nordax del . Du gör det som är bäst för dig i den lånesituation! :)

Precis vad som sagt till mig också. Men hittar jag ett bättre lån med bättre ränta, klart jag byter.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Ja så tänker jag också, men iom att Nordax tyckte jag skulle söka hos de direkt så blev jag osäker..

Om jag söker via förmedlare, är det någon som föredrar Zmarta framför Lendo?
Och varför i sånt fall?
Tänkte samla så mkt som möjligt så tänker söka på 350’
Zmarta ska tydligen ha fler partners som erbjuder lån över 350k
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Hej! Har suttit i nästan identisk sits förra året. Och fick låna hos Nordax. Pga överbelåning kommer du inte att få bra ränta. men tror att flertal banker kommer erbjuda något. Jag fick 17,8 hos de.

När betyget är under 4 kommer du få bättre ränta. Men återigen om du vet att du ska lösa lånet till nytt met bättre ränta lös då snabbast möjligen. alla dessa lånegivare som inte är sedvanlig bank erbjuder annuitetslån. Dvs 99% av månadskostnaden är ränta i början av låneperioden. Mitt lån kostnade 60k under 8 månader jag hade det utan att skulden minskade. Man kan göra mycket med de pengarna.

Om du väntar till juni med ny lön och bra betyg kan du samla till lån med rak amortering och mycket bättre ränta. Så om du klarar dig till dess kommer din ekonomi tacka dig i :)


Nordax är ingen person. Det är en bank som följer regler och kriterier för att bevilja lån. De blir inte sura för att du söker via förmedlare.
Det finns ingen anledning att söka direkt. De man pratar med hos Nordax kan inte bevilja lån iaf.

Sök via förmedlare. Zmarta har flest lånegivare som erbjuder belopp på +500k. Rekommenderar att lägga sig strax under. Typ 490k.

Jag hoppas du klarar av att vänta. Jämka. Sök betalningsfri månad etc. Allt är billigare än att söka nytt lån med urusel ränta som sedan ska lösas igen. Då kommer skulderna bara stå stilla.
Lycka till!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp